Meditace za bdělého stavu

V bdělém stavu musíte přerušit všechna svá konání, aktivity a postavit se stranou všeho dění. Ztotožnit se s rolí posledního pozorovatele, tedy s Vědomím, které je nečinné a stálé.

Jak toto cvičení praktikuji já?

Pro mě je to přechod „relaxace“ z hlavy do srdce. V jednom momentu relaxujete svoji mysl. Musíte z ní vystoupit, ať se děje co se děje. Nejlépe je vybrat si jeden stálý bod, jako při balančních ásanách, na který se koukáte. Respektive koukáte skrze tento bod. Tím uklidníte mysl a pozornost uzavřete do vašeho srdce. Pak se zaměříte na odstup a neztotožnění se s Vaším tělem. Tento indiferentní postoj provedete tak, že propojíte své srdce vláknem relaxace ve své hlavě. A vědomě vystoupíte temenem hlavy jako poslední pozorovatel. Jako ověření, že vše probíhá správně, Vám slouží Vaše pozorování. Pozorujete vaše konání, ale neúčastníte se ho. Mluvíte s někým, ale jakoby jste to nebyli Vy a pozorovali byste osobu, která mluví s jinou osobou. Vše pozorujete z vašeho nitra, které je časově nedotknutelné.

Komentáře jsou vypnuty.